15 Nisan 2020 Çarşamba

BAYRAM COŞKUSU



         Ada, bütün gün kâğıt fenerler yapmış, camlara yapıştırmak için renkli elişi kâğıtlarından süsler kesmişti. Bunlarla evlerinin balkonunu süsleyecekti ama bunu tek başına yapması imkânsızdı.
         Ertesi sabah, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’ydı. Korona virüs salgını nedeniyle bir süredir “Hayat eve sığar.” sloganıyla sokağa çıkma yasağı konulmuş, okullarda eğitime ara verilmişti. Aylar öncesinden sınıfça yaptıkları bayram hazırlıkları da yarım kalmıştı. Bu yıl Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin kuruluşunun yüzüncü yılıydı. Bayramın büyük bir coşkuyla kutlanılması beklenirken evlere kapanmak ve kutlayamamak çok üzücüydü.
Birkaç gün önce televizyonda 23 Nisan günü, tüm ülkede balkonlardan İstiklal Marşı okunacağı ile ilgili bir haber duyduğunda heyecanlandı.

“Balkonlarda İstiklal Marşı okunursa kutlamalar da yapılabilir.” diye düşündü.
Bu fikrini karşı apartmanda oturan sınıf arkadaşları Sude ve Efe’ye söyledi. Böylece 23 Nisan günü balkonlarından kutlama yapmaya karar verdiler. Balkonlarını süsleyecekler, şiirler okuyacaklardı. 
Abisi Arda’dan yardım istemek için odasının kapısını çaldı:
         “Yarın için balkonu süslememe yardım eder misin?” diye sordu.
Odanın kapısı kilitliydi.
         “Benim işim var, yardım edemem.” dedi abisi. Odasından gitar sesi geliyordu.
         “Of!” dedi Ada. “Ya, anne! Arda abim yardım etmiyor. Ben bu süsleri balkona nasıl asacağım?”
         “Ben yardım ederim.” dedi annesi.
 
         Gece, lambanın ışığından faydalanıp balkonu süslediler. Bir de bayrak astılar. Kimse görmesin, sabah sürpriz olsun istiyordu Ada.
         Güzel bir şiir hazırlamıştı okumak için. Sude 23 Nisan şarkısı söyleyecek, Efe de şiir okuyacaktı.
         Uyumak için odasına gitti ama heyecandan bir türlü uyku tutmuyordu. Abisinin odasından hâlâ gitar sesleri geliyordu. Kızgındı abisine. Süsleri ve kâğıt fenerleri yapmasına da yardım etmemişti.
         “Bana ne! Ben çocuk muyum ki çocuk bayramı için hazırlık yapayım.” demişti.
         Küskün bir şekilde söylendi:
         “Hıh! Çocuk değilmiş! Sanki ben ona çocuksun dedim. Ben de biliyorum liseye gidenlere artık genç deniyor ama bana yardım etse ne kaybederdi ki?”  Bu düşüncelerle uykuya daldı.
         Sabah erkenden kalktı, hemen balkona koştu. Gece süsledikleri balkonun gündüz nasıl göründüğünü merak ediyordu.
         Çok güzel olmuştu balkon. Sokağa baktı. Sudelerin ve Efelerin balkonları da güzel süslenmişti. Sokakta herkes balkonlarına bayrak asmıştı. İnsanlar evlerde kapalı olsalar da bayram olduğu belli oluyordu.    Kahvaltıyı erken yaptılar. Ada şiirini yazdığı kâğıdı almak üzere odasına girdi. Çıktığında Arda elinde gitarıyla onu bekliyordu.
         “Ne dersin, açılışı ben yapayım mı, senin için bir şarkı çalmamı ister misin?” diye sordu.
         Ada çok şaşırdı ve mutlu oldu. Demek ki abisi günlerdir bayram için hazırlık yapmış, kardeşine sürpriz yapmak istemişti. Sevinçle karşılık verdi.
         “Evet, çok mutlu olurum.”
         Balkona çıktılar. Karşı apartmanda oturan Arda’nın sınıf arkadaşı Eda da balkondaydı. Arda ile işaretleşmelerinden önceden anlaştıkları belli oluyordu.
         Günlerdir sokağa çıkma yasağı yüzünden sessiz olan sokakta bir anda abisinin çaldığı müzik sesi yankılandı. Sesi duyan herkes balkona fırladı. Arda gitar çalıyor, karşı apartmanda oturan Eda abla da gür bir sesle şarkı söylüyordu.
         “Bugün bayram
          Erken kalkın çocuklar
         Giyelim en güzel giysileri
         Elimizde taze kır çiçekleri…”
         Şarkı bitince balkonlardan alkış sesleri yükseldi. Ardından bütün sokak bir ağızdan İstiklal Marşı’mızı okudu. Sonra Ada, Sude ve Efe de şiirlerini okudular, alkışlandılar.
Günlerdir kapandıkları evlerine bugün daha mutlu bir şekilde girdiler. Gönüllerince, özgürce kutlayamasalar da güzel bir gün olmuştu.
         Hayat eve sığıyordu ama görüldüğü gibi bayram coşkusu evlere sığmıyor, balkonlardan taşıyordu.
 
                                   Fatma YANGIN EKŞİOĞLU

NOT: ÇALIŞMALARIMIZ İZİNSİZ KULLANILAMAZ. ANCAK SİTEMİZ ADRESİNİ KAYNAK GÖSTEREREK KULLANABİLİRSİNİZ.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder