13 Mart 2017 Pazartesi

ARKADAŞIM SARIKIZ



Merhaba sevgili çocuklar,
Bugün sizlere çocuk edebiyatçısı/yazar Fatma YANGIN EKŞİOĞLU’nun “Arkadaşım Sarıkız” kitabı hakkında bilgiler vermeye çalışacağız.

Birbirinden güzel on adet kısa öykünün yer aldığı kitap 64 sayfadan oluşmakta. “Arkadaşım Sarıkız” dokuz yaş üstü çocuklar için yazılmış.




“Arkadaşım Sarıkız”da hemen hemen bütün çocukların yaptığı küçük, masum yaramazlıklar, bu yaramazlıklardan alınan dersler; kısaca çocuğa, çocukluğa dair öyküler kaleme alınmasının yanı sıra hayvan sevgisi de anlatılmıştır.

Fatma Yangın Ekşioğlu “Arkadaşım Sarıkız”da anlatılan öyküleri sadece yazmakla kalmamış; kapak tasarımını ve kitabın içindeki resimleri de bizzat kendisi hayata geçirmiştir.

Arkadaşım Sarıkız’ın içinde yer alan öyküleri bir solukta okuyup bitireceğinizi düşünüyorum. 

FATMA YANGIN EKŞİOĞLU KİMDİR?




        Fatma YANGIN EKŞİOĞLU, 1960 yılında Rize’nin Pazar İlçesinde doğdu. İlk ve ortaokulu Aktepe Köyü’nde, Liseyi Pazar İlçesinde bitirdi. 1979 yılında Gazi Eğitim Fakültesi Resim Öğretmenliği bölümünü kazandı. Dönemin siyasi koşulları nedeniyle yükseköğrenimini yarıda bırakmak zorunda kaldı. 1980 yılında Milli Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü’nde memur olarak göreve başladı. Sırasıyla Ankara, Ardahan ve Rize illerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı çeşitli kurumlarda görev yaptı. Bu süre içinde İşletme Fakültesini dışarıdan bitirdi. 2002 yılında emekli oldu. Yazar evli ve iki çocuk annesidir.            
                      
YAYINLANMIŞ KİTAPLARI

                   Uzun Kulaklı Tavşan: (2013 Milli Eğitim Bakanlığı)

                   Can Dostum: (2013 Milli Eğitim Bakanlığı)

                   Sözümü Tuttum Babacığım: (2013 Milli Eğitim Bakanlığı)

                   Uzun Kulaklı Tavşan: (2014 Küçük Ev Yayınları)

                   Cüce Memiş: (2014 Küçük Ev Yayınları)

                 Arkadaşım Sarıkız ( 2015 Ürün Yayınları)

                   Mutsuz Kelebek (2016 Küçük Ev Yayınları)

                  Sevgili Pofuduk (2016 Küçük Ev Yayınları)

                  Alican'ın Pantolonu (2016 Ürün Yayınları) 

                 Fırtına Vadisi'nde Macera ( Küçük Ev Yayınları)




KİTAP TANITIM: ÇOCUK YAZINI KULÜBÜ



NOT: ÇALIŞMALARIMIZ İZİNSİZ KULLANILAMAZ. ANCAK SİTEMİZ ADRESİNİ KAYNAK GÖSTEREREK KULLANABİLİRSİNİZ.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder